Kjernen i vårt virke, og hele vår tjenestemodell, er basert på at vi skal være den foretrukne alarmsentral for mottak av varsler fra sensorteknologi hos hjemmeboende, og et premissgivende kompetansesenter for velferdsteknologi og innovativ tjenesteutvikling. Dette innebærer naturlig nok meget høye krav til både kompetanse og ytelse fra våre ansatte, og vi er derfor også meget stolte av å kunne presentere vårt team av høyt kompetente medarbeidere.
Hege Merethe Hagen
Daglig leder
977 41 502 |
hege.merethe.hagen@kongsberg.kommune.no
Tone Ulfsten
Rådgiver implementering
Guro Elbert
Rådgiver kompetanse og implementering
Frode Sandemo
System- og integrasjonsansvarlig
Veronika Løvdalen
Prosjektmedarbeider system og integrasjon
Lene Stenberg
Helsefaglig operatør
Britt Anita Liodden
Helsefaglig operatør
Mary M. Klokseth
Helsefaglig operatør
Hans Myhre
Helsefaglig operatør
Terje Fredriksen
Helsefaglig operatør
Emilie Johnrud
Helsefaglig operatør
Inger Cecilie Kopperud
Helsefaglig operatør
Lena Fredrikke Bjelde Hansen
Helsefaglig operatør
Åse Raaen Rasmussen
Helsefaglig operatør
Responssenteret er et vertskommunesamarbeid, hvor flere kommuner inngår i samarbeidet for å kunne møte de helseutfordringene som fremtidens helsetjenester vil møte på. Responssenteret er et velferdsteknologisk senter som mottar og behandler varsler på alarmer fra brukeren av velferdsteknologi. Responssenteret er unikt i sitt slag da vi i tillegg har et velutviklet kompetansesenter for velferdsteknologi hvor vi jobber målrettet med opplæring av brukere, pårørende og helsetjenestene. Kompetansesenteret veileder også i tjenesteinnovasjon og tjenesteutvikling i kommunene. Alarmsentralen og kompetansesenteret samarbeider tett med å utvikle tjenesten slik at brukere, pårørende og helsetjenesten følges opp helhetlig.
Vårt hovedfokus er å lære opp, veilede og støtte kommunene og helsetjenesten slik at velferdsteknologi bidrar til å avhjelpe brukerne på en kvalitetssikker og trygg måte. Vi har et helhetlig fokus på samarbeid mellom Responssenterets kommuner, brukere og pårørende, slik at vi lykkes med bruken av velferdsteknologi.
"Velferdsteknologi skal bidra til at du som bruker, kan bo hjemme lengre og mestre din hverdag. For helsetjenesten skal velferdsteknologi bidra til å benytte ressursene på riktig måte. Morgendagens omsorg handler om å tenke annerledes."
Utvikling i samarbeid med brukere og pårørende
Tjenestetilbudet skal utvikles i tråd med brukerens behov. Behovene skal kartlegges og danne grunnlag for ressursprioritering og anskaffelser. Faglig omstilling i tjenestene
Tjenestene skal utvikles gjennom faglig omstilling, kompetanseutvikling og nye arbeidsmetoder og organisasjonsformer. Forebygging, mestring, tidlig innsats, helsefaglig oppfølging og pasientsikkerhet skal vektlegges ved innføring av velferdsteknologi. Den nye HO-tjenesten
En brukergruppe med komplekse helsefaglige utfordringer og omfattende behov krever utvikling - spesielt den hjemmebaserte tjenesten. Tjenesten må komme tidlig inn og understøtte behovet for trygghet, sikkerhet, selvhjulpenhet og livskvalitet hos brukere og pårørende. Det kreves at mer omfattende og avanserte tjenester må gis i hjemmet. Tiltaket er å tilby en tjeneste der velferdsteknologi kan være et alternativ som helt eller delvis kan dekke disse behov. Fornyelse og innovasjon
Gode tjenester i fremtiden krever at kommunene tar i bruk ny kunnskap og nye løsninger. Responssenterets kompetanseavdeling har som oppgave å samkjøre og fremme samarbeid og erfaringsutveksling mellom kommuner, helseforetak, fagfolk, tjenestemottakere, kunnskaps- og forskningsmiljøer og organisasjoner og næringslivet. Kompetanseavdelingen skal være en ressurs for kommunene i regionen og bidra til fag- og tjenesteutvikling innenfor satsingsområdet velferdsteknologi. Responssenteret skal fremme samarbeid med alle kommunene i regionen og tilby deltakelse i ulike aktiviteter. Responssentret skal også kunne tilby de samme tjenestene til andre aktuelle samarbeidskommuner og regioner.
Har du tilbakemeldinger til oss, eller ønsker å vite mer om velferdsteknologi og våre tjenester? Vi er alltid i nærheten.
(+47) 322 86 000
© Responssenteret - Kongsbergregionen | Personvern